Pamokos tikslas: susipažinti (interakcija/dialogas)
Uždaviniai:
– Suprasti nurodymus – antruoju asmeniu parašytą prisistatymą.
– Užduoti susipažinimo klausimus.
– Atsakyti į užduotus klausimus pirmuoju asmeniu.
– Pristatyti pasirinkto draugo personažą trečiuoju asmeniu.
– Asmenuoti pirmosios grupės veiksmažodžius vienaskaitoje.
Amžiaus grupė: 10 – 18 m.
Darbo pobūdis: poromis
Grupės dydis: ne daugiau nei 14 mokinių
Metodas: imersija, approche actionnelle
Priemonės:
Personažų kortelės; lentelės, kuriose bus surašomi duomenys apie apklaustus draugus; projektorius arba pildomų asmenavimo lentelių kopijos.
Mokiniams išdalinamos personažų kortelės.
Paaiškinama, kad nuo šios akimirkos jie tampa išdalintais personažais ir į draugų klausimus atsakys taip, kaip atsakytų jų personažai.
Pabandoma drauge išsiaiškinti, kaip suformuluoti reikalingus klausimus. Pvz.:
“Je m’appelle Gabrielė.“ –> kaip galėtume paklausti, koks tavo vardas?
“Comment tu t’appelles?“
Ir analogiškai visus kitus:
“J’ai 26 ans.“ –> “Quel âge as-tu?“
“J’habite à Kaunas“ –> “Où habites-tu?“ arba “D’où viens-tu?“
“Je parle anglais et français“ –> Quelles langues parles-tu?“
Klausimus galite susirašyti į klausimų lentelę – prie klaustuko:
Po klausimais apačioje paliktos keturios eilutės. Jos skirtos susirašyti keturių apklaustų klasės draugų atsakymams. Pvz. Jei naudojatės auksčiau esančiomis personažų kortelėmis, užduoties pabaigoje lentelės atrodys maždaug taip:
Pabaigus šią užduotį, mokiniai paprašomi pristatyti vieną pasirinktą personažą. Jie tą darys jau trečiuoju asmeniu, tad pirmąjį personažą padėsite pristatyti taip parodydami pavyzdį kitiems mokiniams. Svarbu akcentuoti trečiojo asmens galūnę:
Elle s’appelle Aurélie. Elle a 18 ans. Elle habite à Paris, en France. Elle parle français et anglais.
Pristačius po personažą, galite apibendrinti paprašydami besinaudojant visa šios pamokos medžiaga užpildyti vns. asmenavimo lentelę:
Jei grupės nariai nėra pažįstami, šią užduotį galima atlikti ir be personažų kortelių – tuomet jie turės puikią progą susipažinti ir pralaužti ledus.
Ši pamoka skirta išmokti susipažinti ir be didesnių sunkumų išmokti pagrindinių veiksmažodžių vns. asmenavimą. Besimokantieji lavina teksto skaitymo, kalbinės raiškos žodžiu bei raštu (jei paprašysite pristatyti draugo personažą raštu) įgūdžius. Jei besimokantieji nepažįsta vieni kitų – jiems sukuriama reali gyvenimiška situacija, tinkamiausia pajusti poreikį kalbėti tam, kad iš tikro susipažintų. Jei besimokantieji yra pažįstami, slapta personažo tapatybė juos įtraukia į žaidimą. Asmenavimas vienaskaitoje išmokstamas specialiai tam neskiriant laiko bei papildomos energijos, negąsdinant gramatikos taisyklėmis, tad visai neskausmingai 🙂 .
Žemiau pridedu parengtas personažų korteles ir lentelę, teliks tik atsispausdinti, susikarpyti bei prisitaikyti savo pamokoms.
jeu-mini-dialogue1-1
mini-present-2-1
mini-dialogue-1
Gabrielė RM6