Pamokos tikslas:
Pamokos tikslas: prisistatyti ir pasisveikinti.
Uždaviniai:
- Supažindinti su prancūziška pasisveikinimo tradicija, taip priartinant mokomosios kalbos kultūrą;
- išmokyti pateikti svarbiausią informaciją apie save;
- ugdyti komunikacinę (verbalinę ir kūno) kompetenciją.
Amžiaus grupė:
8 – 17 m.
Darbo pobūdis:
Darbas grupėse
Grupės dydis:
Ne daugiau nei 16 mokinių
Metodas:
Imersija, approche actionnelle
Priemonės:
Kamuoliukas (vilnonių siūlų kamuolys); sukarpyto prisistatymo teksto kortelės (po rinkinį vienai grupei); lapai (skirti surašyti pasisveikinimams ir atsisveikinimams); projektorius; garso įranga.
Eiga:
Pirmasis kontaktas su mokiniais – prancūzų k. Atėjus į klasę, mokytoja prisistato prancūziškai “Je m’appelle …”. Prisistatymo pabaigoje pakartoja frazę “Je m’appelle … ” ir neaiškindama ką tai reiškia, užduoda klausimą “Comment tu t’appelles?”. Mokinys, pagavęs kamuoliuką, pasakys savo vardą. Tuomet mokytoja turėtų lėtai ir aiškiai pakartoti “Je m’appelle MOKINIO VARDAS” ir po kokiu 3-4 mokinių, mokiniai patys turėtų pradėti prisistatyti visu sakiniu.
Rekomenduojama užrašyti “Je m’appelle …” ir “Comment tu t’appelles?” tik pažaidus žaidimą ar žaidimo pabaigoje, nes mokiniams bus žymiai lengviau perprasti sudėtingą prancūzų k. tarimą, jei jie pradės ne nuo rašybos, bet nuo klausymo ir kartojimo. Tai privers mokinius būti budresnius, jie patys ims ieškoti ir aiškintis, kaip parašyti, koks garsas atitinka kurias raides. Tai juos skatins aktyviai dalyvauti pamokoje ir labiau įsitraukti.
Prisistačius, mokiniai pakviečiami grupelėmis parašyti kuo daugiau prancūziškų pasisveikinimų ar atsisveikinimų, kurie jiems yra žinomi.Vėliau pasitikrinama kartu su mokytoju, jei nepaminėti svarbūs žodžiai – mokytojas juos užrašo ant lentos.
Susipažinimui su prancūzišku pasisveikinimu rekomenduojame pasižiūrėti šį filmuką.
Šiame filmuke pabrėžiamas skirtumas tarp to, kaip Prancūzijoje sveikinasi moterys (faire la bise) ir vyrai (se serrer la main). Vaikai pakviečiami pažaisti – pasivaikščioti po klasę ir mokytojui pasakius “stop”, priklausomai nuo to – stovi prieš berniuką ar mergaitę – paspausti ranką arba suvaidinti, kad pakšteli į abu žandus.
Sugrįžę į grupeles, vaikai gauna sukarpytą mokytojo prisistatymo tekstą, pvz.:
“Je m’appelle Gabriele. J’habite à Kaunas. J’ai 26 ans. Je parle lituanien, anglais, français et espagnol” ir mokytojui dar kartą pakartojus savo prisistatymą, pabando sudėlioti iš atminties teksto korteles taisyklinga tvarka.
Pasitikrinus tekstą, jų paprašoma prisistatyti, pakeičiant vardą, savo gyvenamą vietą, amžių bei kalbas.
Gabrielė RM6