Kada tinka?
Komunikavimo, bendradarbiavimo, mokėjimo mokytis kompetencijų ugdymui. Greitesniam informacijos įsiminimui, esminių ypatybių iš visumos išskyrimui.
Metodo esmė:
1. Mokiniai sėdi grupėmis (vadinsime juos „namų grupėmis“).
2. Grupės nariai gauna medžiagą su skirtinga informacija.
3. „Ekspertai“ susiranda „ekspertus“ iš kitų grupių, kurie turi tokią pačią informaciją ir susėda kartu. Perskaitę gautą medžiagą, ekspertai išskiria iš skaitytos medžiagos pagrindinius dalykus, išsiaiškina, kas jiems buvo neaišku ir ruošiasi grįžti į „namų grupes“ mokyti savo grupės narių.
4. Visi “ekspertai” savo “namų grupėse” perteikia skaitytą informaciją, įsitikina, kad visi grupės nariai viską suprato.
5. Mokytojas gali atsitiktinai paklausti bet kurį grupės narį apie “eksperto” perteiktą informaciją. Gali grupės narys pristatyti „eksperto“ klausimą. Galima duoti pasitikrinimo užduotį, įsitikinimui, kad visi suprato medžiagą, kurią mokėsi.
Roberta RM6
Bandžiau šį metodą taikyti geografijos pamokose, mokant 28 – 31 mokinius (7-8 grupės). Remiantis šiuo metodu su 7 klasės mokiniais mokėmės vieną mėnesį (Afrikos temą). Buvo gana įdomu. Tiesa rekomenduočiau juo užsiimti tada kai jau mokiniai yra įpratę dirbti grupėmis arba kai klasėse yra mažiau mokinių. Deja 1 pamokos laiko mums neužteko šį metodą atlikti pilnai nuo pradžios iki galo. Tad šį metodą modifikavau praleisdamas ekspertų pasitarimą. Metodo privalumas, kad visi mokiniai paprastai būna įsitraukę į veiklą. Metodo minusai: kai kurie mokiniai labai ribotai perpasakoja jiems skirtą informaciją, paprastai neužtenka pamokos laiko šiam metodui atlikti. Pasirinkus šį metodą rekomenduoju gerai apgalvoti kokią informaciją pateiksite mokiniams ir kaip patikrinsite jų išmokimą.
PatinkaPaspaudė "Patinka": 1 person