Kada tinka?
Labiau tinka socialiniams mokslams, kalbų pamokoms, klasės valandėlėms. Gali būti naudojamas ugdant komunikavimo kompetenciją. Metodas skatina kritinį mąstymą, moko diskutuoti nekritikuojant, ieškoti argumentų, pažvelgti į situacijas iš įvairių pozicijų.
Metodo esmė:
1. Mokiniai sėdi 2 grupėse.
2. Abi grupės gauna situacijos aprašymą. Situacijos abiems grupėms yra vienodos (pvz. kam skirti brangiai kainuojančius vaistus, kai biudžetas yra ribotas?) Grupės nariai gauna vaidmenis (vieni piliečių, kiti gydytojų, treti valstybės tarnautojų ir pan. Priklauso nuo sugalvotos situacijos). Kiekviena grupė gauna lapą, kuriame nurodyta, kokią pusę jie turės palaikyti diskusijoje (Kad mokytojui būtų patogiau matyti, ką grupė palaikys, gali skirtis duotų lapų spalva).
3. Pagal vaidmenį mokiniai susėda į ekspertų grupes ir pasitaria, kokius argumentus galėtų naudoti diskusijoje.
4. Grįžta į savo grupę.
5. Pradedama diskusija.
6. 1 minutę argumentus pasako viena grupė, kita grupė klausosi ir negali kritikuoti. Kita grupė pristato savo argumentus irgi per 1 minutę.
7. Tuomet pirmoji grupė turi 2 minutes užduoti klausimams antrajai grupei. Pasibaigus laikui, 2 minutes klausimus antroji grupė užduoda pirmajai.
8. Tuomet pasikeičiama vaidmenimis. Abiems grupėms skiriama po 1 minutę laiko išsakyti savo argumentus kitai grupei. Taisyklė ta pati: negalima kritikuoti, tik klausytis.
9. Tuomet abiejų grupių paprašoma pamiršti savo pozicijas ir vaidmenis ir priimti bendrą sprendimą duotoje situacijoje.
10. Po diskusijos mokiniai su mokytoju aptaria situaciją, sprendimų priėmimo svarbą ir apsisprendimą, įvairių pozicijų atstovavimą ir pan.
Roberta RM6