Kada tinka?
Labiau tinka socialiniams mokslams, kalbų pamokoms. Šio metodo metu mokiniai geriau įsimins informaciją, mokysis kultūringai diskutuoti, apibendrinti informaciją. Ugdoma mokėjimo mokytis kompetencija, komunikavimo kompetencija bei socialinė kompetencija.
Metodo esmė:
1. Mokiniai sėdi grupėmis.
2. Grupėms išdalijami užversti lapeliai su teiginiais.
3. Mokytojas paaiškina taisykles.
4. Gavus leidimą pradėti, mokiniai grupėse ima vieną lapelį ir atverčia teiginį, mokiniai skaičiuoja iki 3, jei visi su teiginiu sutinka, nesikalbėdami padeda ant stalo tušinuką. Verčiamas naujas lapelis su kitu teiginiu. Jei ne visi padeda tušinuką, mokiniai diskutuoja, kol prieina bendros nuomonės (sutinka arba nesutinka).
5. Kai visi pabaigia versti lapelius, mokytojas per projektorių parodo lentelę su visais teiginiais, kiekviena grupė pasako, su kuriais teiginiais sutiko, su kuriais nesutiko. Prie teiginių dedami pliusai (sutiko), minusai (nesutiko).
6. Matoma bendra pozicija. Mokytojas apibendrina tuos teiginius, su kuriais visi sutiko. Grupių prašoma pristatyti ir argumentuoti savo poziciją apie tuos teiginius ties, kuriais mokinių nuomonės išsiskyrė.
7. Apibendrinant akcentuojama, kad siekiant greičiau išspręsti klausimą, ginčą, kilusį klasėje, galima pasinaudoti šiuo metodu. Taip pat mokiniai mokosi tinkamai reikšti savo nuomonę, argumentuoti ją.
Roberta RM6