Mokiniai daug labiau įsidėmi gamtos mokslų tiesas bei jiems daug įdomiau dirbti per pamokas, kai gali atlikti praktinius darbus arba bent jau kažką pačiupinėti savo rankomis. Siūlau atlikti labai paprastą bandymą, po kurio galima pakalbėti apie tankį bei medžiagų hidrofobiškumą.
Priemonės: piltuvėlis, buteliukas.
Medžiagos: aliejus, mėlyni maistiniai dažai, vanduo.
Darbo eiga:
1) į vandenį įpilkite mėlynų maistinių dažų, išmaišykite;
2) pusę buteliuko pripilkite nudažyto vandens;
3) likusią dalį buteliuko pripilkite aliejaus iki pat dangtelio;
4) stipriai užsukite kamštelį;
5) švelniai pasukite ir pasukiokite buteliuką.
Kas vyksta?
Po eksperimento svarbu su mokiniais aptarti, kodėl aliejus su vandeniu nesusimaišo, tegul mokiniai stengiasi sugalvoti kuo daugiau spėjimų. Taip pat galima padiskutuoti, kodėl aliejus nenusidažė mėlynai – ar maistiniai dažai tirpsta aliejuje? Kodėl?
Eksperimentą mokiniai vykdė porose bei po eksperimento savo užrašuose darė aprašymus. Jei penktoje ir šeštoje klasėje mokiniai išmoksta daryti bandymų aprašymus, jiems po to tai lengviau daryti ir aštuntoje ar gimnazinėse klasėse kituose gamtos mokslų dalykuose.
Ieva RM6
Remtasi education.com