Grupinis darbas kaip klasės valdymo priemonė

Kada tinka?

Šis būdas puikiai tinka norint ugdyti mokinių bendradarbiavimo gebėjimus. Pradžioje mokiniams tokiose grupėse dirbti gali būti sunku. Tačiau pakankamai greitai mokiniai įsitraukia, grupės nariai vieni kitus motyvuoja ir skatina laikytis taisyklių bei aktyviai dalyvauti 🙂

Gali būti taikomas bet kurioje pamokoje, aš taikau klasės valandėlių metu.

Amžiaus grupė: taikau 3-4 klasių mokiniams, bet turėtų tikti ir šiek tiek vyresniems.

Trukmė: grupės nekinta pusę metų. Šį metodą taikau kiekvienoje klasės valandėlės pamokoje.

Reikalingos priemonės:

  1. Skiriamieji ženklai komandoms. Aš naudoju skirtingų spalvų vardų korteles.
  2. Paveikslėliai žymintys grupėje atliekamą vaidmenį.Pateikiama: „DSC_0477.JPG“

Metodo aprašymas:

  • Semestro pradžioje mokiniai suskirstomi į grupeles po 4-5 vaikus. Jiems pasakoma, kad grupelės nekis pusę metų.
  • Kiekviena grupelė gauna kokį nors skiriamąjį ženklą, pavadinimą. Pvz. mano pamokose grupelės yra skirstomos pagal spalvas.
  • Kiekvienas grupelės narys turi vaidmenį. Pirmosios pamokos metu šie vaidmenys mokiniams yra pristatomi, aiškiai aptariama ką kiekvieno vaidmens atlikėjas turi daryti. Vaidmenų atlikėjai keičiasi kiekvieną pamoką. Mūsų naudojami vaidmenys:
  • kablys (atsakingas už tai, kad į grupės darbą įsitrauktų visi).
  • liniuotė (atsakinga už tai, kad grupės darbo metu būtų palaikoma 15 cm. Taisyklė, t.y. kad grupelė dirbtų tyliai.
  • megafonas (atsakingas už grupės darbo pristatymą tą dieną).
  • laikrodininkas (atsakingas už tai, kad grupė laiku spėtų atlikti užduotis).
  • piešėjas (atsakingas už tai, kad grupės darbas būtų aprašytas ir gražiai apipavidalintas).
  • Pamokos metu atliekant užduotis yra vertinamas grupių, o ne atskirų mokinių darbas. Darbas yra vertinamas pagal tai kaip grupė laikosi susitarimų (susitarimai sukuriami ir aptariami pirmosios pamokos metu). Grupės taškus renka Class Dojo programėlėje. Vertinimas vyksta „gyvai“, t.y. mokiniai iškart mato, kuri grupė gavo taškų.Pateikiama: „Screenshot_2017-02-15-10-29-44.png“     Pateikiama: „Screenshot_2017-02-15-10-29-52.png“
  • Pamokos pabaigoje grupės vertina ne tik kaip pavyko įgyvendinti pamokos uždavinį, bet ir kaip sekėsi dirbti grupėje bei kaip sekėsi atlikti savo vaidmenis.
  • Daugiausiai pamokos metu taškų surinkusios grupės nariai gauna pliusą. Daugiausiai per pusmetį pliusų surinkusi komanda paskutinės pamokos metu yra apdovanojama.
  • Prizas yra išrenkamas pačių mokinių pirmosios pamokos metu.

 

Vilmantė RM6

Advertisement

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Connecting to %s